Monday, February 20, 2012

1 Hati bersama 4 Hati

Salam..
Hati itu selalu dikaitkan dengan perasaan.

Manakala.. Perasaan itu dikaitkan dengan Cinta.

Kenapa ya?.. Kenapa turutannya begitu?.. Dan tidak pernah sebaliknya?.. hmmm..


Sebenarnya.. Banyak perkara yang perlu kita fikirkan.. renugkan.. muhasabahkan.. Apabila ia melibatkan hati.. Saya juga manusia.. Dan bila kita katakan diri kita sebagai manusia..

Pasti kita akan pernah atau selalu melakukan kesalahan dalam hidup kita.. Moga diri kita sentiasa dijauhkan daripada melakukan kesalahan-kesalahan besar.


Kembali kepada topik asal.. Apabila satu hati bersama dengan 4 hati.. Secara jujur.. apakah yang kalian rasakan.. cinta?.. playboy?.. atau geng-geng poligami.. Mudah saya katakan.. pasti ramai akan lebih kepada 'poligami'.

Saya tak kata jawapan saya ini betul.. kerana saya hanya bagi pendapat saya sahaja. Tipulah jika saya tiada fitrah untuk memiliki lebih dari seorang isteri.. Tipu lah jika sewaktu saya pergi mana-mana.. saya tak tengok wanita-wanita yang berada di setiap laluan perjalanan saya. Bukan kerana saya tak nak.. tetapi kerana memang fitrah saya suka melihat golongan yang dipanggil 'wanita'.

Tak kiralah wanita yang macam mana.. hatta terbukak, terbelah... hinggalah yang tutup habis semua. Pasti kelibat mereka sahaja sudah boleh menarik perhatian saya.. ataupun senang katakan.. semua lelaki yang fitrahnya memang lelaki. 

Tetapi.. ada satu kelebihan bagi wanita yang menjaga aurat mereka mengikut 'specs' yang Allah ajarkan.. dimana.. mata-mata 'nakal' seperti saya ini.. pasti akan malu untuk melihat wajah mereka lama-lama.


Subhanallah..

Sebenarnya.. banyak hikmah yang ada dalam setiap 'specs' yang Allah berikan itu. Tetapi ada jugak muslimah yang macam 'alert' tak 'alert' dengan perkara ini. Jangan disebabkan kerana nak tunjukkan kecantikan diri.. 'pride' Iman kalian digadaikan.

Moga kita semua dijauhkan dari sifat itu. Na'uzubillah hi minzalik.

Actually.. I always fall in love with muslimah that cover their aurah according to Allah 'specs'. Nor my 'specs' okei?.. but Allah 'specs'.

My reasons is.. because their Always wear hijab that also cover their heart when their are going out.. always wear hand stock to cover their 'beautifull' arms.. always use long leg stock to cover their 'beautifull' legs.. So.. how can i cannot fall in love with them?.. Now you tell me.



So.. my point is.. outside there.. there are very many.. many.. many.. many.. many.. muslimah out their that loves and want to get married too.

And i just only can afford or being given permission to married to a 4 muslimah in one time.

Okei.. i know.. many of the muslimah are pissed out when we talk about this.. but come on.. this is not a game.. this is the fact that really happen in our life that we must adapt it.. not because for our 'nafs' but for our Iman.

And I'm seriously 'objects' any man.. that cannot afford to take this responsibility. And the man responsible is covered from "the head to the toe" of every each family members that he have.. and will have.

Allahu Allah. I think that's all for now. May Allah always guide us to the right path.

Subhanallah.. ^_^

No comments: